Stretávate sa s nimi dennodenne a fungujú vždy. Roky a generácie.

1. Niečo zadarmo

Otvoríte na okraji mesta reštauráciu. Ako dosiahnete už v tretí deň 100% obsadenosť? Dáte denné menu za 1€. Nie, nepomýlil som sa. V prvý deň príde pár ľudí. Možno piati :) . Keď sa dozvedia, že akcia trvá ešte dva dni, tak hádajte, čo sa stane? Na druhý deň privedú všetkých, ktorí chodia tiež na denné menu. Spolu to bude určite aspoň 20 ľudí  No a na tretí deň je reštaurácia plná od 11:00 do 14:00. Po týždni o Vás bude garantovane vedieť celé mesto.

A teraz tie veľké otázniky. Neprerobím príliš veľa? Nie. Ak na jednom menu prerobíte 2,50€  (ak obed stojí 3,50€), tak za 3 dni investujete do tejto reklamy  okolo 350€ (40 miest v reštaurácii). Táto investícia Vám prinesie určite viac zákazníkov, ako inzerát, televízny spot, letáky, alebo billboard, ktoré sú aj tak finančne ešte náročnejšie.

ALE!! Najväčšia výhoda je, že kým billboard môže a nemusí do Vášho zariadenia nahnať zákazníkov, táto akcia ich zaručene privedie. A tí Vaše jedlo ochutnajú, uvidia, že máte veľmi milých zamestnancov, prostredie je čisté, záchody sú tip-top, ceny prijateľné, atmosféra vynikajúca. Toto nikdy žiadny billboard nikomu nesprostredkuje! A.. Jedno veľké A: peniaze ste investovali priamo do Vašich zákazníkov, nie reklamnej spoločnosti. Vy ste za každého zákazníka zaplatili 2,50€. Ale reálneho. Kým u tlačovinách môže byť tento pomer neporovnateľne nepriaznivejší. A to nehovoriac o tom, že často sa nedá ani odmerať a vy ani len netušíte o efektívnosti reklamy.

Tvorba web stránok, tvorenie zisku a niečo zadarmo je úzko spojené. Banner s akciou, alebo zľavou sa na web stránke pekne vyníma a ihneď pritiahne oči. Skúste to!

2. Pekná žena

Áno funguje ako na mužov, tak aj na ženy. Ženy ju zväčša porovnajú so sebou, pocítia závisť, alebo víťazstvo, že sú aj tak krajšie, ale záujem vyvolá u oboch pohlaví.
Môžeme tvrdiť, že je to sexizmus, alebo diskriminácia. Tu si však treba uvedomiť, že sa jedná len a iba o predajný atikel. My krásou servírky nevyzdvihujeme aká je múdra a lepšia ako ostatné, ale jej tvárou, úsmevom a príjemným vzhľadom vyčaríme dobrú náladu a atmosféru u zákazníkov. Tu by som sa chcel opýtať, či by odporcovia chceli teda radšej zachmúrenú a neupravenú dievčinu.

Pekná a mladá žena je symbolom života, rodiny, zdravia a úspechu. To môže byť aj Váš produkt. Nebojte sa ju použiť na plagátoch, reklamných materiáloch, alebo web stránke. Koľkokrát ste si muži dali kávu len a len v tej kaviarni, kde sú pekné servírky? To sa rovná zisk majiteľa. Koľkokrát ste si dámy nechali poradiť od peknej a mladej predavačky, že práve tie šaty budú na Vás úplne perfektné. To sa rovná zisk majiteľa.

Pekná žena predáva

Pekná žena predáva

Finančný úspech

Finančný úspech

Tvorba web stránok

Tvorba web stránok

Aj keď predávate strešnú krytinu, alebo autosúčiastky.. Použite ženu. Niekedy tento kontrast dokonca vyznie lepšie ako špinavý automechanik (aj to špinavý len na určitých miestach a s bliemi zubami :) .

Dávajte si však pozor na zbytočnú vyzívavosť. Degradujte to Váš výrobok či službu. Je mnoho platených služieb, ktoré majú široké portfólio a nie je problém vybrať tvár a charakter, aký naozaj pasuje –www.photodune.net.

– Čašníčky, sekretárky, obchodné vedúce, pracovníčky pri kase, recepčné..
– produktové katalógy, web stránka, vizitka, plagá, alebo pozvánka na podujatie, brožúry
– tv spoty, billboardy

Je to podivné, ale kupujúci častokrát nerozlíši túžbu po žene od túžby po produkte. A keďže zobrazenú ženu získať nemôže, presmeruje túto túžbu na produkt a kúpi ho.

Taktiež sa žena častokrát identifikuje so ženou na obrázku a kúpi si tie isté šaty, lebo v nich “tamtá” vyzerá dobre. Ak je Cindy Crawford krajšia s krémom proti vráskam, budem aj ja!

Zapamätajte si: Pekná žena, pekný produkt. Pri tvorbe web stránky myslite dopredu na dobre viditeľné miesto, kam umiestnite atraktívnu ženu.

3. Vyriešenie problému, zjednodušenie procedúry

Prečo asi nechodíme pešo, ale kúpime si bicykel, auto? Prečo nám nestačí obyčajný nôž, ale máme aj škrabku, ručný mixér, špeciálne handry, parný hrniec a vôbec plnú garáž podobných harabúrd? Pretože ľudia idú VŽDY cestou najmenšieho odporu! Presne toto zjednodušenie, uľahčenie života, či každodenného dňa musíte vykričať hneď na úvode svoje web stránky, alebo na tlačových materiáloch.

Každý je od svojej podstaty lenivý, čo je vlastne hýbna sila pokroku. Tak Vaším zákazníkom vysvetlite, že stavebný materiál im doveziete a zložíte priamo na dvor. Že tovar z eshopu im kuriér dovezie až pred dvere. Že ten a ten materiál nie je krčivý, ľahko sa perie. Alebo že tie keramické hrnce uvaria obed o 50% rýchlejšie a netreba ich drhnúť!

Záver?

Všetky tieto tipy Vám môžu napomôcť k zvýšeniu obratu. Príklad? Banner na web stránke, kde pekná žena drží Vašu žehličku, ktorá má revolučný protišmykový povrch s vetou, že prádlo vyžehlíte o pol hodiny skôr a máte čas na kávu. No a k tomu držiak na kábel zdarma+ poťah na žehliacu dosku za 50% zľavu :)