Nejdeme rozprávať omáčky okolo FB a ostatných. Toho je na webe dosť. Veľa zákazníkov si nesprávne myslí, že čím viac FB likes, alebo zdieľaní, tým viac peňazí. Neexistuje priama odpoveď a nie, nie je to tak. Prečo mám mútiť vody, kde nie sú ryby? Jedná a úplne jediná vec, ktorá rozhoduje o tom, kde sa váš web vo výsledkoch vyhľadávania umiestni je obsah. Absolútne nepotrebujete žiadne likes, extrémne SEO ani nič podobné. To vám odľahlo nie? Ale.. Dodať zákazníkom to čo hľadajú, presne v požadovanej forme je už zložitejšie.

Ukážeme si jeden veľmi názorný príklad:

Vytvorili sme v eshope produkt Kokosový olej. Produkt mal štandardný popis, kľúčové slová, seo. Ocitol sa v Google výsledkoch vyhľadávania na druhej strane v mori podobných produktov. Ak zákazníkovi predhodíte 10 modrých litrových fliaš, tak si proste „nejakú“ vyberie. Ale čo ak medzi tými desiatimi je jedna podlhovastá, oranžová s peknou kočkou na etikete? Výsledok je jasný.

Zvolili sme predaj výrobku pomocou článku. Aby sme zákazníkovi vysvetlili, prečo si výrobok kúpiť. Takže nový výrobok bol vlastne článok s názvom Kokosový olej – 12 spôsobov jeho využitia. Aj tu sme boli trocha nudný a dalo by sa vymyslieť aj niečo pútavejšie 🙂

A ajhľa! zo dna na deň začala stúpať návštevnosť. Z 20 denne to bolo za dva týždne 130 návštev denne! A otázka za milión? Koľko máme fanúšikov na sociálnych sietiach? NULA. Koľkokrát bol článok/výrobok lajknutý? Nevieme. Resp. Asi NULA, alebo minimum, pretože na štatistike nevidíme príchody z FB.

Na druhej strane poznáme weby, ktoré majú cez tisíc fanúšikov a v predaji sa to priamo neodráža. Áno, ak niečo nazdieľajú, tak majú nárazovo vyššiu návštevnosť, ale to nutne neznamená aj predaje.
Týmto nechcem upierať silu sociálnych médií. Chcem len ozrejmiť, že FB vám produkt nepredá. Neexistuje nepredajný výrobok. Len zle popísaný, spropagovaný..
Preto sa názory tak rozchádzajú. Jedni cez FB dosahujú pekné predaje, iné vôbec. Pretože rozhoduje obsah. Či máte fanúšikov, ktorí chcú váš obsah. Či ste ho exaktne opísali na FB, alebo Twitteri, aby sa to premietlo do konverzného pomeru. Lebo ak zavesím na FB: Mobil zdarma a po odkliku nájdu ľudia sadu hrncov za 199.90 a k tomu mobil zdarma, drvivá vačšina odíde. A tam je ten kumšt a hádky o sociálnych sietiach zakopaný/é.

Takže ďalšia otázka za milión:

Prečo sa článok dostal na prvú pozíciu? Pokryli sme všetky otázky použitia kokosového oleja. Ak napíšte „12 spôsobov“ tak to znamená: ušetrím čas hľadaním a čítaním, pretože všetky informácie sú na jednom mieste. Preto si ľudia začali vyberať oranžovú fľašu. Otvorili článok a začali čítať. Obsah sa im páčil a bolo to presne to čo hľadali, preto článok dočítali do konca.
Google si spojil následovné: Dodal som obsah, ľudia čo na neho klikli tam ostali dlhšie ako minútu a veľa z nich aj dlhšie. To je super. Ľudia ma budú mať radi, lebo som im dodal správny obsah, posuniem článok vyššie, aby aj nabudúce chodili hľadať cez mňa, lebo na tom zarobím. A pre mňa je alfa-omega dodať hľadajúcim relevantný obsah. Takže čakám od ľudí, že mi moje prepočty potvrdia návštevou. Sledujem ich správanie na webe. Klikli ešte na nejaký link na tom webe? Hýbali sa po ďalších podstránkach? Vyplnili nejaký formulár? Sledujem všetky ich kroky a overujem moje dáta a výpočty. S ich dátami potom vypočítam úspešnosť celej úlohy. Teda ohodnotím daný web. No a správanie ľudí potvrdilo Google, že obsah článku o kokosovom oleji je relevantný a preto ho bude dávať na popredné pozície, kým relevantný bude. Ak zajtra vypukne boom okolo olivového oleja, tak náš kokosový olej upadne do zabudnutia..
Na grafe sa sami dovtípite, kedy to začalo a aký bol úspech. Návštevnosť je týždenná
navstevnost-google-plody-zdravia

.

V každom prípade udržte človeka na webe čo najdlhšie. Neodfláknite robotu. Škaredé, malé obrázky a jedna veta výrobok určite nepredajú!

Preto venujte viac času obsahu a popisom, ako naháňaniu fanúšikov. Oni neskôr prídu sami. Ak teda bude váš web pre nich v niečom hodnotný.
Treba si uvedomiť poradie, ktoré vám prinesie zisk. A to je: Google a POTOM sociálne siete. Je jasné, že najprv musíme mať obsah a potom ho propagovať. Respektíve Google Vám produkt spropaguje zadarmo, dlhodobo a dodá ho tým správnym zákazníkom. Len mu musíte na začiatku pomôcť obsahom. Lebo Google nie je telepat, aby pochopil, čo ste s obsahom zamýšľali.
Nahoďte výrobok, tovar, službu. Exceletne ho opíšte ako tú najskvelejšiu vec v tejto a priľahlej galaxii. Uveďte mnoho príkladov využita, fotky, videá, celovečerný film a fotku s kráľovnou Alžbetou!
A POTOM to nazdieľajte na sociálne siete.
Takže pre nás vlastne Google odviedol obe roboty. Predhodil obsah tým správnym ľuďom a umiestnil stály odkaz na náš web po ruke pre všetkých, ktorí ho v budúcnosti budú hľadať. ZADARMO a dlhodobo. Vďaka správnemu obsahu a správnej forme.