Okrem vhodného výberu produktov, zavážia aj mnohé technické detaily, či drobnosti. Aj nesprávne umiestnené tlačítko dokáže zabrániť vo vykonaní platby. Rozoberieme najčastejšie chyby a pridáme pár rád.

HTTPS://

Dnes je šifrovaný prenos pre eshop nevyhnutnosťou. Prehliadače zavelili do vojny s podvodníkmi a hackermi a upozornia Vás, že daný obchod nemá šifrovaný prenos citlivých údajov. Deje sa to zatiaľ iba na podstránke košíka a pokladne. Avšak táto hláška dokáže odradiť príliš veľa zákazníkov od uskutočnenia platby. Odporúčame preto celý eshop presunúť na adresu https://www.nieco.sk. To, že je komunikácia v eshope šifrovaná, zistíte podľa zeleného nápisu SECURE a https:// linky v adrese webu. Presne taký môžete vidieť aj teraz, keď sa pozriete na adresu tohto článkum ktorý práve čítate.  Viac informácií aj s názornými ukážkami, nájdete v tomto článku: https://www.ricon.sk/tipy-vdaka-ktorym-posuniete-vasu-webstranku-pred-konkurenciu

Menu

Zdanlivo bežný a nezaujímavý detail. Avšak nesprávne navrhnuté menu eshopu dokáže váš tovar pred zákazníkom skryť a nie mu ho ponúknuť. Nie je nič horšie, ako vytvoriť niekoľkoúrovňové menu, v ktorom sa zákazník stráca. Ak je kvôli širokému sortimentu košaté menu nutné, tak je dôležité zachovať aspoň prvú úroveň s čo najmenej položkami. Zvoliť správne názvy kategórií je pre eshop kľúčové. Hlavné kategórie by mali byť veľmi všeobecné názvy. Také, ktoré sa nachádzajú všade okolo vás: kuchyňa, záhrada, obývačka, potraviny, kozmetika, varenie, pečenie. A názvy ako: porcelánové sady, ústna hygiena, aromatické sviečky, vlasová kozmetika, zubné pasty,  oled televízory, holiace strojčeky, by mali byť zobrazené minimálne v druhej úrovni. Zjednodušene: V prvej úrovni by mali byť odkazy, ktoré nepotrebujú prídavné meno.

Úvodná stránka eshopu

Banner

Nepoužívajte banner, kým nepotrebujete zákazníkom oznámiť naozaj dôležitú, výnimočnú informáciu, či predstaviť produkt. Veľký banner pritiahne všetku prvotnú pozornosť zákazníka a môže zapríčiniť, že prehliadne napríklad nové produkty, ktoré sú na stránke umiestnené pod bannerom. Banner na stránke zaberá veľkú plochu, avšak je problém pokryť touto plochou záujem všetkých zákazníkov. Preto je vhodné na banner umiestniť informáciu, ktorá osloví čo najväčší počet zákazníkov. Nepropagovať určitý druh tovaru, ale napríklad poštovné zdarma, alebo celoplošnú eshopovú zľavu. A už vôbec na web neumiestňovať meniace sa, rotujúce bannery. Zbytočne zákazníka zabavia a oberajú o drahocenný čas, ktorý by strávil prezeraním produktov. A ešte dôležitejšie: Na druhý a ďalší banner klikne len okolo 1%!! zákazníkov. Túto štatistiku spracovalo už niekoľko popredných SEO webov.

Umiestnenie produktov na úvode

Na úvodnú stránku eshopu (www.nieco.sk) neumiestňujte príliš veľa produktov. Presné číslo neexistuje. Odvíja sa od vzhľadu a rozloženia stránky. Avšak pamätajte, že každý obrázok je potrebné stiahnuť a zobraziť. A tento čas Google meria. Čím dlhšie sa úvodná stránka naťahuje, tým horšie. Problémom býva, že tieto obrázky sú síce na úvodnej stránke malé, avšak častokrát bývajú len zmenšené náhľady originálov, ktoré môžu byť neprimerane veľké. Obrázky v eshope by mali mať veľkosť maximálne do 80kb. Postačí maximálne rozlíšenie do 800px. Je potrebné nájsť zlatý stred medzi veľkosťou v pixeloch a veľkosťou v kilobajtoch. Ak sa nastaví vyššia kompresia, tak môže byť obrázok produktu aj väčší, avšak vtedy riskujete, že bude obrázok menej kvalitný.

Na úvode by sa mal sortiment meniť denne. Zákazník tak získa dojem, že eshop je živý, že má stále aktuálnu ponuku a posledné modely. Nie je nič horšie, ako keď zákazník navštívi eshop, a aj po mesiaci uvidí na úvode ten istý tovar.

Texty na úvode

Umiestnite na úvodnej stránke text o veľkosti minimálne 15-20 viet. V tomto texte spomeňte kľúčové slová. Slová podľa ktorých vás zákazníci na Google hľadajú a nájdu. Produkty a služby, ktoré ponúkate. Tento text je dôležitý pre optimalizáciu v Google. Častokrát váš obchod zákazníci nájdu v Google práve vďaka tomuto textu. Posilní dôležitosť výrobkov, umiestnených na úvode. Ak predávate televízory, tak tento text by mal popisovať, aký celý sortiment televízorov ponúkate. V tomto texte môžete mať prípadne aj odkazy na kategórie výrobkov, čo tiež nie je na škodu.

Blog

Z pohľadu výdledkov vyhľadávania v Google je veľmi žiadúce, aby ste o svojich produktoch a službách písali články, viedli blog. Jeden článok týždenne dokáže zázraky. Píšte originálne, nekopírujte. Priložte fotky a videá. Kľúčové je, aby návštevníci strávili čítaním vašich článkov na webe čas. To si samozrejme všimne Google a vyhodnotí váš web ako hodnotný zdroj informácií. Čiže ho posunie na vyššie priečky vo výsledkoch vyhľadávania. Dobre napísaný článok vám môže z Google prinášať po neobmedzenú dobu mnoho návštevníkov. Reklama, ktorú by ste si nedokázali zaplatiť.