Návod ako urobiť z návštevníkov zákazníkov

 

Nemáte zo svojho webu žiadnu spätnú väzbu? Návštevníci na web prídu a odídu? Neznamená to hneď, že je obsah zlý, alebo niečo sa návštevníkom nepáči. Odchádzajú zrejme preto, lebo ste v nich nevyvolali žiadnu reakciu. Nedali ste im jednoducho možnosť Váš web použiť. Čo návštevníkom nepoviete, to neurobia. Určite nečakajte, že kliknú na niečo, čo sa nachádza za ďalšími 3-4 klikmi.

Ako vyvolať u návštevníka akciu?

Chcete, aby Vám návštevník zavolal, odovzdal email, stiahol obsah, zaregistroval sa? 

Na to slúžia Call-to-Action tlačítka. Tieto tlačítka sú farebné, na dobre viditeľnom mieste a je na nich text pre vyvolanie želanej aktivity. Najpoužívanejším tlačítkom je zrejme „vlož do košíka“. Jeho kliknutiu predchádza túžba daný produkt vlastniť. Ale túžbu môžete vyvolať aj na čomkoľvek inom, čo Vám potom prinesie úžitok, alebo zárobok.

Call to Action tlačítka

Call to Action tlačítka

Ale návštevník nebude na tieto tlačítka klikať pre nič za nič.

Postup, ako docieliť vysoký preklik na call to action tlačítka:

1. Vysvetlite prečo..

Aká výhoda plynie z kliknutia? Čo za to dostanú? Aký problém vyriešia? Čo sa tým zmení?
Príklady:

  • Táto PDF brožúra Vám vysvetlí najhlavnejšie výhody zateplenia domu – <Stiahnite si brožúru>
  • Po zaregistrovaní získate 20% zľavu – <Zaregistrujte sa>
  • Získajte architektonickú radu zadarmo a skvalitnite si bývanie – <Opýtajte sa na radu zdarma>
  • Špeciálna Vianočná ponuka. Získajte od nás Vianočný darček – <Kliknite tu>
  • Cenník našich výrobkov po zľave – <Stiahni si cenník>
  • Získajte nových zákazníkov – <Kontaktujte nás>

Veľmi dôležité je po kliknutí zaujať. Návštevník musí dostať presne to, na čo ste ho pred tým nalákali. Ak to po kliknutí nenájde, odchádza a vy strácate zákazníka. Ak skompletizuje aj tento druhý krok, obe strany vyhrali. Návštevník ma brožúru zdarma a vy jeho email. Čo je lepšie, ako zákazník, ktorý potvrdil, že má o Vaše služby/produkty záujem?

2. Text na tlačítko začnite slovesom

Tu sa vraciame k tomu, že návštevník urobí len to, o čo ho požiadate. Tak ho o to priamo požiadajte! Ak to slovesné spojenie dovoľuje, vytvorte zo slovesa osobnú výzvu s pomocou zvratných tvarov SA / SI. (viď príklady vyššie)

3. Používajte číslice

Ak to je možné, tak uveďte zľavu (20%, alebo 10€). Napíšte koľko daného produktu/služby/informácie zákazník dostane (5 rád zdarma, 1+1 brožúra). Ľudia majú radi čísla. Vedia presne, koľko (veľa 🙂 ) niečoho dostanú a získajú presnú predstavu, či sa im oplatí kliknúť, alebo nie. Respektíve ich dané číslo môže presvedčiť pre kliknutie. Bez číselného údaju by možno váhali a nakoniec neklikli.

4. Text by mal mať od 90 do 150 znakov

Ak bude kratší, tak možno nevyjadríte dostatočne zreteľne (alebo veľmi všeobecne), čo od zákazníka chcete, respektíve, čo bude po kliknutí na tlačítko. Ak bude znakov viac, môže to návštevníka zmiasť, alebo text vôbec neprečíta (jeho pohľad pritiahnu zreteľnejšie prvky).

 5. Buďte kreatívny

Všetci používajú „klikni tu“, vlož do košíka. Používajte emočné, vibrujúce slová, ktoré vyvolajú v návštevníkovi emóciu.
Ako: schmatni, vezmi, získaj, užite si, doprajte si, zistite..

Call to Action tlačítka

Call to Action tlačítka

Aké slová to sú? 

Prečítajte si 40 fráz, ktoré nakopnú Vašu web stránku! 

Ak máte po prečítaní tohto blogu nápady, ako Váš web skvalitniť, napíšte nám. Pomôžeme Vám zrealizovať Vaše nápady, pridáme k tomu naše skúsnosti a spolu pomôžeme Vášmu webu vytvárať zisk!