Aj Vaša web stránka môže zarobiť. Ako?

Priamej kúpe predchádza emócia. Bez emócie sa neuskutoční žiadny nákup. Úspešné web stránky sú o emóciách. E-mail je o emóciách, Youtube, zábavné weby, konšpiračné, zdravotné weby.. Všetko vzbudí určitú emóciu. Ak emócia ovládne myseľ, tá sa len ťažko ubráni prípadnej kúpe služby, či produktu. Poznáme to z predajných stretnutí, kde by ste si normálne hrnce nikdy nekúpili. Ale pod vplyvom doslova drogového kokteilu, ktorý namiešal Váš mozog, zaplatíme za tie hrnce aj 3x toľko.

Ako môže Vaša web stránka zarobiť vďaka AIDA

Skúste si naštudovať túto AIDA marketingovú stratégiu (Attention, Interest, Desire, Action). Nebudeme tu opisovať jej teóriu, tú si nájdete aj sami.

V preklade:

Najprv musíte u návštevníka Vašej web stránky vzbudiť záujem

– pekná fotka, banner, farby, veľký nápis. To musí byť viditeľné ihneď po otvorení Vášho webu. Ak máte stavebnú firmu, tak zobrazte fotku nádherného domu so záhradou. K fotke dodajte: S našim stavebným materiálom si môžete postaviť aj takýto dom.
Ak máte eshop s oblečením, tak v úvodnom banneri by mala stáť pekná modelka, oblečená v atraktívnom saku, či sukni. Pri nej umiestnite nadpis: Atraktívna doma, v práci, na káve. S našim sortimentom dokonca aj v posteli.
Snažte sa zaujať svojou ponukou. Ukážte IHNEĎ svoje najlepšie prednosti, výhody, tovar, služby. Nič neskrývajte a nenechávajte si na neskôr. Neskôr už totiž nemusí byť.

Ak ste návštevníka zaujali, vytvorte u neho záujem o Váš produkt, či službu

Teraz máte možnosť bližšie opísať to, čím ste návštevníka zaujali. V prípade stavebnej firmy to bude opis výhod stavebného materiálu a prečo bude práve s ním Váš dom perfektne postavený a vydrží storočie. Eshop s oblečením  vymenuje, že k saku má topánky, šatku a rukavice. Všetko v prvotriednej talianskej kvalite a za úplne prijateľné ceny. Takže každá žena môže podčiarknúť v spoločnosti svoj vzhľad aj bez tučného bankového konta.

Ak ste návštevníka zaujali, treba u neho vytvoriť túžbu Vaše produkty, či službu vlastniť

Treba zaútočiť napríklad na pozitívnu závisť a jedinečnosť. V prípade stavebnej firmy napísať, že tento rok sme dodali materiál na 27 domov, v ktorých bývajú spokojní zákazníci, ktorí si chvália kvalitu domov a bývania. Najlepšie hneď vedľa textu umiestniť reálne fotky dokončených stavieb s vysmiatou rodinkou, ktorá ho obýva.
V prípade eshopu ukázať všetky možné farebné škály, strihy. Vyzdvihnúť, ako dobre vo Vašich veciach ženy dobre vyzerajú. aký príjemný je materiál na telo a že Vaše klientky sú úspešné manažérky, alebo podnikateľky.

Ak ste u návštevníka vytvorili túžbu, je potrebné podsunúť pod nos možnosť akcie

Nesmiete čakať ďalej. Ďalší klik už musí znamenať nákup, kontakt, záujem. V prípade stavebnej firmy by malo byť pod bannerom a opisom výrobkov tlačítko „Zaslať cenník, ponuku“.
Eshop musí mať bezpodmienečne ihneď pri každom produkte tlačítko „Kúpiť“, alebo „Do košíka“

A tu celý príbeh končí. Pri otvorení web stránky návštevník spozornel, zaujali ste ho ponukou, vytvorili túžbu Váš produkt, či službu vlastniť a potom ste mu bez okolkov dali možnosť túto službu, či produkt hneď aj kúpiť.

Pamätajte. Priemerný návštevník urobí na Vašej web stránke 3-4 kliky a strávi 2-3 minúty času. Ak ho v rámci týchto intencií nezaujmete, prichádzate o peniaze. Takže žiadne šikanovanie klikaním a dúfaním, že zákazník to, či ono nájde. NENÁJDE!!

Ak chcete niečo predať, tak to predajte. Neskrývajte to pod ďalšie podstránky. Proste to strčte návštevníkovi pod nos a urobte z neho zákazníka. Každá web stránka môže zarobiť. Cesta od prvého zhliadnutia produktu k zaplateniu musí byť však čo najkratšia..